Starters

U bent erover aan het denken om een onderneming te starten. Bij het starten van een onderneming komen veel zaken op uw af, zoals het opstellen van een ondernemingsplan, het aanvragen van een financiering en fiscale vraagstukken. Onderstaand staat een kort stappenplan voor het opzetten van een onderneming:

  • Het kiezen van een rechtsvorm;
  • Het schrijven van een ondernemingsplan;
  • Inschrijving bij de Kamer van Koophandel;
  • Openen van een zakelijke rekening;
  • Website maken;
  • Verzekeringen afsluiten;
  • Registratie bij de Belastingdienst.

Naast de punten voor het starten van uw onderneming is de administratie een zeer belangrijk onderdeel. De financiële administratie van uw onderneming geeft kijk waar u met uw onderneming staat. Hierdoor is het van belang om vanaf het begin een goed ingerichte administratie op te zetten en vooral ook bij te houden. Wij helpen u hier graag mee, desgewenst bij u op kantoor. 

Voor een goede voorbereiding is het van belang u te laten voorzien van een gedegen en begrijpelijk advies. Wij begeleiden u graag bij deze zaken. Het eerste gesprek is altijd kosteloos en geheel vrijblijvend!

Financieren

U wilt een nieuwe onderneming beginnen, of wellicht een nieuwe stap binnen uw onderneming zetten middels een investering. Vaak is hiervoor een financiering noodzakelijk. Een financiering zorgt ervoor dat u op een goede manier van start kan gaan met de plannen voor uw (nieuwe) onderneming. Om een financiering voor uw onderneming te kunnen aanvragen wordt vaak een ondernemingsplan- of een investeringsplan van u vereist.

Het is belangrijk om te weten dat een financiering verschillende vormen kan aannemen. Bijvoorbeeld een lineaire lening, annuïteitenlening, financial lease, of een sale-en-lease back constructie. Het is daarom goed om er over na te denken wat voor financieringsvorm bij uw investering past. Verder zullen ook zekerheden worden gevraagd als onderpand voor een financiering.

Accountancy Zuyd helpt u graag met het opstellen van een onderneming- of investeringsplan. Hiernaast kijken we ook samen met u welke vorm van financiering het beste bij u en uw onderneming past.

Om het beste voor uw financiering te kunnen betekenen beschikt Accountancy Zuyd over een SBR-certificaat van SBR geregistreerde banken. Met dit certificaat zijn wij in staat om financiële gegevens eenvoudig, efficiënt en veilig uit te wisselen met SBR geregistreerde banken, de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel. Aan het uitwisselen van financiële gegevens middels SBR zitten geen kosten verbonden. Kiest u er toch liever voor om financiële gegevens aan te leveren per post dan zal er vaak door de desbetreffende bank een bedrag bij u in rekening worden gebracht.

Wordt terug gebeld

Als u enige vraag heeft omtrent onze dienstverlening, vul dan het formulier in en we nemen z.s.m. contact met u op.

8 + 14 =